Direktlänk till inlägg 30 april 2009

Valborg i fjällen

Av Yazz - 30 april 2009 10:21

Idag tog vi oss en tur ut i naturen. Jag vet, stugan vi bor i ligger mitt i alltihopa. Men nu begav vi oss ut i lite av det som nästan är vildmark. Här finns hur många utmärkta vandringsleder som helst. Hade vi gått hela vägen hade vi kommit fram till Lindalen. Jag såg en skylt i början där det stod att där serverde dom våfflor. Det hade varit helt på sin plats, men sanningen är nog den att våffeljärnen var nog inte igång för det är liksom inte sässong just nu, säger dom som vet. Någon har glömt att ta ner skylten.

Men vad spelar det för roll, för det var en härlig tur med många spännande saker att upptäcka.

 

Tänk bara så mycket vatten det var överallt! Häftigt med farten det hade. Måste medge att jag kände mig lite liten emellanåt.

Jag försökte få Tyra med på noterna men hon gillade inte att bli blöt om tassarna! Eller i alla fall skyllde hon på det.

 

Så småningom, när inte Tyra ville vara med i vattenleken så hittade jag lite pinnar på botten som vill upp. Med andra ord är det inte annorlunda än andra vatten där jag brukar botanisera.

Familjen blev lite skärrad där ett tag, för det var full fart på vattnet och strax nedanför var det en fors. Gissar att det fanns en viss oro för att jag skulle flyta med strömmen ut i vattnet och det var ingen mer än jag som var badlysten. Kallt i vattnet - ja, det var det.

 

Vi drog vidare över vattenfyllda marker. Äntligen fick jag lite fart på syrran, om än bara för en kort stund. Det lilla gott nog.

Tillbaka till stugan och en lugn och skön kväll. Vi fick besök av bofinken Knut. Familjen fick en chans att vara fågelfotograf för en stund, medan Tyra och jag visade oss styva på att inte bråka med Knut. En del av våra fränder har lite dålig rykte i liknande sammahang. Vår ras däremot, kallas ju lockhundar så en del saker är ju självklara ........ eller .........

Nu väntar en natts vila innan sista dagen på fjället för den här gången.

 
 
Felicia Torffvit

Felicia Torffvit

2 maj 2009 19:02

Hej!
Vilken fin blogg! Kul att läsa och vilka mysiga bilder! Vad har du för kamera?
Vad stilig Yazz är, fin kille!

Jag har också bloggagratis och en kooikertik som heter Roxy (Snötassens Ayla), hon blev faktiskt 2 år idag =))

Ha en fin söndag!
Får man länka?

Hälsningar Felicia med Roxy

http://www.kooikerroxy.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yazz - 8 maj 2009 15:00

Idag är det blött! Regn! Igår var det också blött, men av en annan orsak. Till en början regnade det då också men sedan kom solen. Vi drog västerut, som vi gör ibland, familjen och jag.   Ut på mina älskade klippor. Det var ljuvligt att stå där och b...

Av Yazz - 3 maj 2009 20:49

Idag har dom varit här! Mina kalaspinglor! Familjen hade inviterat dom, hela gänget. Det var projekt av någon sort på gång. Vad visar sig väl så småningom. Torstens familj var också med och då är alltid något i görningen! Jag kan snart inte hålla kol...

Av Yazz - 2 maj 2009 20:43

Nu har jag sovit på familjens randiga igen. Visst är det skönt att vara hemma igen, men jag skulle inte vilja vara utan den senaste veckans äventyr! Oj, vad mycket jag har att tänka tillbaka på. Tänk vad mycket vatten som strömmat genom mina tassar d...

Av Yazz - 1 maj 2009 20:11

Dagen började med ljuvligt väder. Familjen och jag smög ut för en morgonpromenad på tu man hand. När vi kom tillbaka mötte Tyra mig i dörren. Dagens vänliga slick var lika ljuvlig som alla andra gånger. Dom är små dyrgripar dom små ljuvligheterna. Så...

Av Yazz - 29 april 2009 12:08

Nu har vi varit här ett par dagar. Lite turer i närområdet har det blivit idag också en tur upp på Kungsleden.   Tyra ställde upp på en liten posering i porten upp till leden, men bara om jag uppförde mig. Vi är ju faktiskt turister på vift, familje...

Ovido - Quiz & Flashcards