Alla inlägg under september 2008

Av Yazz - 21 september 2008 22:44

... har jag gjort mest hela dagen med att få igång halvsyrranTyra! Vi avslutade dagen med en tur till Lagunen. Sand i mängder, som gjort att kooikerrejsa i. Tar man sedan en sväng ut i det klara blågröna vattnet så fastnar sanden perfekt i  pälsen. Alla är kanske inte så glada i efterföljande konsekvenser, men vad gör väl det :)

Tyra har börjat tina upp lite men med på rundturerna i sandhavet ville hon inte. Hon föredrog en svängom i en lagom gosig skithög - sedan blev det ofrivilligt bad för annars hade hon nog fått gå hem .....

Nu har jag lånat en alldeles lagomt skön kudde att vila mitt huvud på. Skönt!!! Tyrahar nog knoppat in för natten och jag är inte långt efter ....

Av Yazz - 20 september 2008 23:49

Ute på vift är jag, närmare bestämt tillbaka till mina rötter och Mattssons där jag såg dagens ljus. Min trevlige bror Yatzy kom också på besök liksom tre småglin, bara några månader gamla. Lille Zack var en försiktig liten krabat, men när han väl blev varm i kläderna var det ingen hejd på hans leklust.

Dagens stora vinst var nog i alla fall när Tyra, min något äldre halvsyster äntligen ville leka med mig. Leka o leka förresten, men hon bröt isen och sa att jag nog var rätt okej. Det gäller bara att komma ihåg nyanserna i hennes röst så kommer vi säkert ha helkul innan den hör resan till rötterna är över för den här gången.

Nu väntar en natts välförtjänt sömn innan vi ska iväg och hejja på när en annan av mina halvsystrar ska visa hur kul man kan ha på lydnadstävlingar.

Det har varit en rolig men arbetsam dag för en kooikerpojke av bästa sort :)

Av Yazz - 18 september 2008 13:08

... spåra!

Vem har sagt att spår måste vara på marken? Livet är fullt av utmaningar så varför inte vidga perspektivet ... hur kul som helst.

Jämfotahopp, yla, krafsa, testar allt möjligt för att få komma ut och spåra. Men vad hjälper det när det inte är jag som håller i verksamheten. Jag bidar min tid, kanske kanske i eftermiddag .........


Av Yazz - 16 september 2008 11:04

... är jag. Solen skiner, ut i skogen vill jag! Vad jag fick i stället? Ett märgben, iofs ok, men vad är det mot en repa mellan tallarna och ett dopp i sjön! Om jag gör mig hörd tillräckligt så kanske ..........

Av Yazz - 15 september 2008 13:35

... har precis börjat. Undrar just vad den kommer att innehålla. Än så länge är det lugnt, ligger i min bädd och samlar energi. Kanske blir det en tur upp till min utsiktssten. Även om det är bland det roligaste jag vet att smyga runt i vassen, så är det inte så illa att leka "herre på täppan". Då ser jag långt bortom vassen .... 

Helgen har varit arbetsam, har utvecklat min ylarkonst. Omgivningen är inte helt nöjd, men vad gör man inte för att få vara med där det händer ..... 

Av Yazz - 12 september 2008 22:30

När andan faller på tänkte jag berätta lite om mina dagar, vad jag gör och annat som händer i min närhet.


Idag damp Hundsport ner i brevlådan. I ett stort reportage berättade dom om mig och mina släktingar. Vi tillhör ett släkte som kallas kooikerhondje. Dom fick med på ett hörn att vi är ganska charmiga, det håller jag med om.

Traska omkring i strandkanten är en av mina favoritgrejer, det fångade dom också på pricken. Idag simma en and en bit ut, men tänk hon blev inte alls nyfiken av min lek, där missade dom i alla fall :) Mörtarna retades med mig, simmade runt mina ben och jag hade inte en chans att fånga någon .....



Av Yazz - 12 september 2008 22:24

... en kooikerpojk av bästa sort, i lagom ålder för det mesta som kommer i min väg. Får jag välja själv så tillbringar jag helst dagarna till skogs, gärna vid någon lagom grund vik.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards