Direktlänk till inlägg 28 april 2009

Vi är på vift

Av Yazz - 28 april 2009 12:31

Familjen och jag har dragit norröver. Vi är på inspirations- och arbetsresa har jag fått förklarat för mig. Efter en dag i bilkojjan hamnade vi i Sälen. Här är fortfarande vinter, i alla fall fläckvis.

I väntan på mina rötters familj och storasyster så tog vi en sväg runt Sälenfjällen.

 På gränsen

Nu kan jag lägga till i min meritlista att jag varit utomlands! I grannlandet Norge närmare bestämt. I går blev det bara en kortis, men ändå.

Så småningom kom dom och vi plockade in pick o pack i stugan. Mysigt!

Tyra, min storasyster, hon har helt klart för sig hur jag ska hanteras. Hur mycket jag än visar att jag är glad att se henne igen så håller hon mig stången! Hon tycker nog jag är samma lilla fis som en gång fick med sig hennes visdomsord när jag flyttade till min familj. Men det är bara att fortsätta med charmoffensiven. Jag vet att hon till slut ger med sig, det gjorde hon ju när jag träffade henne senast. Men det tog tre dagar. Så det gäller bara att hålla ut.

Idag tog vi en liten egen runda, familjen och jag. Det bar av över gränsen igen. Så småningom hittade vi en trevlig liten sjö där isen töat bort i kanten. Dom har lika bra pinnar att fiska upp här som hemma!

Tilbaka till stugan igen, lite fikastund, för att samala krafter för en tur upp på fjället. Gissa om där fanns en massa goda dofter, helt nya för en kille som mig! Tyra, syrran, visade vägen. Men inte fick jag med henne på mina lekinviter inte. Hon var med intresserad av alla lemmelspår och annat godis i markerna.

Nu väntar lite mat och vila innan morgondagens äventyr väntar.

 
 
Ingen bild

Torsten

29 april 2009 20:18

Ge inte upp kompis! De flesta tjejer ger sig så småningom. Tro mig, jag har till och med fått nosa på gamla Sonja bordercollie. Till och med där bak där dofterna var ...
Så håll ut!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yazz - 8 maj 2009 15:00

Idag är det blött! Regn! Igår var det också blött, men av en annan orsak. Till en början regnade det då också men sedan kom solen. Vi drog västerut, som vi gör ibland, familjen och jag.   Ut på mina älskade klippor. Det var ljuvligt att stå där och b...

Av Yazz - 3 maj 2009 20:49

Idag har dom varit här! Mina kalaspinglor! Familjen hade inviterat dom, hela gänget. Det var projekt av någon sort på gång. Vad visar sig väl så småningom. Torstens familj var också med och då är alltid något i görningen! Jag kan snart inte hålla kol...

Av Yazz - 2 maj 2009 20:43

Nu har jag sovit på familjens randiga igen. Visst är det skönt att vara hemma igen, men jag skulle inte vilja vara utan den senaste veckans äventyr! Oj, vad mycket jag har att tänka tillbaka på. Tänk vad mycket vatten som strömmat genom mina tassar d...

Av Yazz - 1 maj 2009 20:11

Dagen började med ljuvligt väder. Familjen och jag smög ut för en morgonpromenad på tu man hand. När vi kom tillbaka mötte Tyra mig i dörren. Dagens vänliga slick var lika ljuvlig som alla andra gånger. Dom är små dyrgripar dom små ljuvligheterna. Så...

Av Yazz - 30 april 2009 10:21

Idag tog vi oss en tur ut i naturen. Jag vet, stugan vi bor i ligger mitt i alltihopa. Men nu begav vi oss ut i lite av det som nästan är vildmark. Här finns hur många utmärkta vandringsleder som helst. Hade vi gått hela vägen hade vi kommit fram til...

Ovido - Quiz & Flashcards