Direktlänk till inlägg 29 april 2009

En dag i fjällen

Av Yazz - 29 april 2009 12:08

Nu har vi varit här ett par dagar. Lite turer i närområdet har det blivit idag också en tur upp på Kungsleden.

 

Tyra ställde upp på en liten posering i porten upp till leden, men bara om jag uppförde mig. Vi är ju faktiskt turister på vift, familjen och jag. Tyra fick till uppgift att guida mig utmed leden och visa på lite av hennes specialiteter. Hon for nästan som en vessla över marken när hon följde spåren av vad nu som gått fram där.

Efter en stund tyckte familjerna att det var dags för lite minnesträning för oss fyrfotade. Vi har ju båda två lärt oss att hämta saker åt våra nära.

Jag tyckte jag fick världens chans att vara gentleman, för när det var Tyras tur att arbeta slog jag genast följe med henne ut i marken för att leta. Eftersom hon snabbt visade var saker låg så tog jag den och bar in den till familjerna. Lite tjänstvillig kan man ju alltid vara. Men så fel det kunde bli! Det vara bara jag som förstod att det var en vänligt sinnad tanke och gest från min sida .........

 

Vi hittade lite koncentrerad vinter på vägen också. Det börjar vara skralt med det nu. Våren tar mer och mer grepp om naturen även här uppe på höjderna. Jag måste säga att var sak har sin plats, även snön. För nu föredrar jag faktiskt att ta mig fram på barmarken, det får gärna bli vår helt och hållet nu.

Tyra försöker hela tiden hålla mig på plats. Jag spelar med i hennes spel, men tar egentligen inte åt mig så förfärligt mycket. I morse kunde hon inte hålla sig - jag fick en puss! Så nu börjar hon nog tina upp lite, hon behöver bara lite tid på sig. Så tror jag det är. Men jag gillar henne skarpt, hon är ju min storasyster!

 
 
Ingen bild

Torsten

30 april 2009 17:22

Hon verkar lite fin i kanten den där Tyra. Har hon inte insett att snyggare gosse av din sort går inte att hitta. men okej då, storasystrar brukar tro att de är nåt. Ge henne en blöt slick från mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yazz - 8 maj 2009 15:00

Idag är det blött! Regn! Igår var det också blött, men av en annan orsak. Till en början regnade det då också men sedan kom solen. Vi drog västerut, som vi gör ibland, familjen och jag.   Ut på mina älskade klippor. Det var ljuvligt att stå där och b...

Av Yazz - 3 maj 2009 20:49

Idag har dom varit här! Mina kalaspinglor! Familjen hade inviterat dom, hela gänget. Det var projekt av någon sort på gång. Vad visar sig väl så småningom. Torstens familj var också med och då är alltid något i görningen! Jag kan snart inte hålla kol...

Av Yazz - 2 maj 2009 20:43

Nu har jag sovit på familjens randiga igen. Visst är det skönt att vara hemma igen, men jag skulle inte vilja vara utan den senaste veckans äventyr! Oj, vad mycket jag har att tänka tillbaka på. Tänk vad mycket vatten som strömmat genom mina tassar d...

Av Yazz - 1 maj 2009 20:11

Dagen började med ljuvligt väder. Familjen och jag smög ut för en morgonpromenad på tu man hand. När vi kom tillbaka mötte Tyra mig i dörren. Dagens vänliga slick var lika ljuvlig som alla andra gånger. Dom är små dyrgripar dom små ljuvligheterna. Så...

Av Yazz - 30 april 2009 10:21

Idag tog vi oss en tur ut i naturen. Jag vet, stugan vi bor i ligger mitt i alltihopa. Men nu begav vi oss ut i lite av det som nästan är vildmark. Här finns hur många utmärkta vandringsleder som helst. Hade vi gått hela vägen hade vi kommit fram til...

Ovido - Quiz & Flashcards