Direktlänk till inlägg 11 april 2009

Havet lockar och ändå inte

Av Yazz - 11 april 2009 22:15

Sol och nästan sommar! Det var väl att ta i lite kanske för det var väl inte någon direkt värme i vinden även om himlen var blå och matchade solen fint.

När alla husets pelargoner fått ny jord tyckte famijen vi gjort oss förtjänta av lite frisk havsluft. Iväg bar det, färjan stod där och nästan väntade på oss. Vi landade på samma ö som vanligt men tog oss till en annan strandremsa. Den var helt ny för mig, alltid kul med lite nya vyer.

Om ni minns så var min förra tur till havet lite strulig. Jag råkade hamna i det kalla våta och det var inte särskilt kul. Inte ens nu när jag tänker på det så här efteråt.

 Med respekt för havets kalla våta

Jag kollade av vattnet, men nej, någon närmare kontakt lockade inte. Jag ville inte riskera att bli blöt igen!

 

Nej, ett varv över berghällarna och en dans kring stenarna. Testade hur långt jag kunde sträcka ut mig. Inte illa! eller hur :)

Helt klart var att det var fler som hade samma tanke som vi. För bakom nästan varje klippa satt det folk, de flesta i sällskap av picknick-korgar. Inte så konstigt kanske med tanske på det fantastiska vädret och årets påskafton. Dom laddade nog inför kvällen påskeldar runt ön. Norröver reste sig röken över en annan ö Det var väl någon lustigkurre som tjuvstartade någon av eldarna. Underliga sporter dom har.

Vi drog hem igen. Lugn hemmakväll och lite extra gott att äta. Skönt att jag klarade mig från att hamna i det våta kalla igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yazz - 8 maj 2009 15:00

Idag är det blött! Regn! Igår var det också blött, men av en annan orsak. Till en början regnade det då också men sedan kom solen. Vi drog västerut, som vi gör ibland, familjen och jag.   Ut på mina älskade klippor. Det var ljuvligt att stå där och b...

Av Yazz - 3 maj 2009 20:49

Idag har dom varit här! Mina kalaspinglor! Familjen hade inviterat dom, hela gänget. Det var projekt av någon sort på gång. Vad visar sig väl så småningom. Torstens familj var också med och då är alltid något i görningen! Jag kan snart inte hålla kol...

Av Yazz - 2 maj 2009 20:43

Nu har jag sovit på familjens randiga igen. Visst är det skönt att vara hemma igen, men jag skulle inte vilja vara utan den senaste veckans äventyr! Oj, vad mycket jag har att tänka tillbaka på. Tänk vad mycket vatten som strömmat genom mina tassar d...

Av Yazz - 1 maj 2009 20:11

Dagen började med ljuvligt väder. Familjen och jag smög ut för en morgonpromenad på tu man hand. När vi kom tillbaka mötte Tyra mig i dörren. Dagens vänliga slick var lika ljuvlig som alla andra gånger. Dom är små dyrgripar dom små ljuvligheterna. Så...

Av Yazz - 30 april 2009 10:21

Idag tog vi oss en tur ut i naturen. Jag vet, stugan vi bor i ligger mitt i alltihopa. Men nu begav vi oss ut i lite av det som nästan är vildmark. Här finns hur många utmärkta vandringsleder som helst. Hade vi gått hela vägen hade vi kommit fram til...

Ovido - Quiz & Flashcards