Direktlänk till inlägg 10 april 2009

Extra energi

Av Yazz - 10 april 2009 22:04

Det märks att det är vår och ljusare. Familjen är helt klart mer rastlös, våra dagar börjar tidigare och fåglarna är helt vilda när vi går vår morgonrunda. Fördelen är att vi är ute mycket mera. Jo, familjen leker med sina prylar och kallar det jobb.

Den här senaste vekan har det blivit extra många promenader runt i skogen. Vi rekognoserar säger familjen. Det betyder att vi letar efter särskilt bra ställen att göra jobb på. Mina bästa kompisar ska tydligen komma på besök så småningom och vara med och jobba, men det dröjer några veckor än. Undrar just vad det handlar om.

 

I alla fall så har det blivit extra många vändor runt bland mina träd. En dag prövade jag att springa fortare än fort. Tänkte att om jag sprang tillräckligt fort så skulle inte dom små småkrypen inte hinna sätta sig på mig. Ser du  mig där bland träden? Visst gick det undan!

Nu är det påskhelg och nästan sommar i luften. Hela dagen har vi varit ute på tomten. Familjen har planterat om pelargonerna, det var många så det tog sin rundliga tid. Jag passade på att hålla lite extra koll på småfåglarna och dom som gick förbi där uppe på stigen. Jag har blivit lovad lite extra vandringar under helgen, spännande att se vad det blir.

Ha det gott och Glad Påsk!

 
 
Ingen bild

Torsten

10 april 2009 23:44

Hej kompis! Min familj håller också på i trädgården och idag kom en jättego liten människa hit. Hon lekte med mig och gömde grejer och hon sparkade boll med mig. Det var kul. Hon ville inte åka hem på kvällen och för mig hade hon gärna fått stanna. Låter kul med jobbet. Å jösses vad fort du springer mellan träden. Ska ni ha tävling?
GLAD PÅSK förresten. jag ska få kyckling säger min familj.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yazz - 8 maj 2009 15:00

Idag är det blött! Regn! Igår var det också blött, men av en annan orsak. Till en början regnade det då också men sedan kom solen. Vi drog västerut, som vi gör ibland, familjen och jag.   Ut på mina älskade klippor. Det var ljuvligt att stå där och b...

Av Yazz - 3 maj 2009 20:49

Idag har dom varit här! Mina kalaspinglor! Familjen hade inviterat dom, hela gänget. Det var projekt av någon sort på gång. Vad visar sig väl så småningom. Torstens familj var också med och då är alltid något i görningen! Jag kan snart inte hålla kol...

Av Yazz - 2 maj 2009 20:43

Nu har jag sovit på familjens randiga igen. Visst är det skönt att vara hemma igen, men jag skulle inte vilja vara utan den senaste veckans äventyr! Oj, vad mycket jag har att tänka tillbaka på. Tänk vad mycket vatten som strömmat genom mina tassar d...

Av Yazz - 1 maj 2009 20:11

Dagen började med ljuvligt väder. Familjen och jag smög ut för en morgonpromenad på tu man hand. När vi kom tillbaka mötte Tyra mig i dörren. Dagens vänliga slick var lika ljuvlig som alla andra gånger. Dom är små dyrgripar dom små ljuvligheterna. Så...

Av Yazz - 30 april 2009 10:21

Idag tog vi oss en tur ut i naturen. Jag vet, stugan vi bor i ligger mitt i alltihopa. Men nu begav vi oss ut i lite av det som nästan är vildmark. Här finns hur många utmärkta vandringsleder som helst. Hade vi gått hela vägen hade vi kommit fram til...

Ovido - Quiz & Flashcards